Ben jij een stevige, energieke en ambitieuze Manager Finance & Control die ècht hart heeft voor de zorg en welzijn van ouderen?

Als Manager Finance & Control ben je vanuit finance perspectief de verbindende schakel in de organisatie tussen het strategische kader en het primaire proces. Je bent lid van het MT en geeft leiding aan het team Finance & Control waarbij je ruimte krijgt om de afdeling, het team en de functie naar eigen inzicht te organiseren. Naast deze management verantwoordelijkheden geef je sturing aan een aantal strategische projecten.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn de volgende:

  • Leidinggeven aan het team Finance & Control (4 medewerkers);
  • Je bent verantwoordelijk voor de P&C cyclus en de jaarrekening plus het financiële meerjarenplan;
  • Sparringpartner voor en geeft strategisch financieel advies (over KPI’s) aan het MT, Bestuurder en Raad van Toezicht en maakt hiervoor gebruik van stuurinformatie, zoals periodieke rapportages en nog te ontwikkelen BI-tools;
  • Risicomanagement meenemen en integraal onderdeel laten zijn van de financiële stuurinformatie;
  • Deelnemen aan strategische projecten, zoals nieuwbouw (bouwbudget circa € 35 miljoen);
  • Onderhouden en updaten van het treasurystatuut, het deelnemen aan de treasurycommissie en het geven van advies aan de Bestuurder over treasury gerelateerde zaken zoals liquiditeitsbeheer en vreemd vermogen;
  • Samen met de Manager Welzijn, Zorg en Behandeling verantwoordelijk voor de zorgverkoop en het leveren van financiële informatie (zoals kostprijsberekeningen) als input voor de zorginkoop;
  • Relatiebeheer en contacten onderhouden, zoals bijvoorbeeld met banken en het zorgkantoor;
  • Diverse ad-hoc projecten en werkzaamheden.

Er wordt gewerkt met het systeem AFAS en de wens en het plan is om de mogelijkheden die AFAS biedt maximaal te benutten om zo ook een efficiency slag te maken. Je rapporteert aan de Bestuurder. Het betreft een baan voor 28 – 32 uur per week waarvan 1 dag thuiswerken bespreekbaar is.

Kortom een mooie brede en inhoudelijke rol waarbij je intensief gaat samenwerken met de Bestuurder en je op strategisch niveau acteert.

“De bewoners staan centraal bij De Vijverhof en samen met je collega’s creëer je een veilig en prettig leefklimaat voor hen.”

Eerst Verantwoordelijke Verzorgende - Somatiek

Wat vragen wij?

Gezien de ambitie van De Vijverhof zijn wij voor de vacature Manager Finance & Control op zoek naar een kandidaat die positief is, energie brengt en  stevig in zijn schoenen staat. Verder zijn de functie-eisen als volgt:

  • Afgeronde  HBO- of WO-opleiding in relevante richting (finance & control, accountancy en/of bedrijfseconomie);
  • Aantoonbare relevante werkervaring waarbij ervaring in de sector Verpleeg-, Verzorgingshuizen en Thuiszorg (VVT) wenselijk is;
  • Management ervaring of de ambitie om leiding te geven;
  • Kennis van en ervaring met BI-tools is gewenst;
  • Energiek en positief ingesteld;
  • Pro-actief, ondernemend en type ‘aanpakker’;
  • Strategisch inzicht;
  • Verbinder en netwerker.

Wat bieden wij?

De Vijverhof biedt een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket dat is gebaseerd op de CAO VVT. Deze functie is ingedeeld in schaal 65 met een maximum bruto maandsalaris van €6.748,- o.b.v. 36 uur. Naast een goed basissalaris ontvang je vakantiegeld, vaste eindejaarsuitkering (13e maand) en een pensioenregeling. Je krijgt 237,4 vakantie-uren op fulltime basis. In eerste instantie ontvang je een contract voor bepaalde tijd (1 jaar) met zicht op vast dienstverband.

In overleg is het mogelijk om 1 dag per week thuis te werken.

Procedure
Deze sollicitatieprocedure wordt uitgevoerd door Employment Services. Heb je interesse in deze impactvolle rol waarin je de kans krijgt te bouwen binnen een maatschappelijk relevante organisatie? Dan zien wij graag uiterlijk 15 november 2024 jouw CV en sollicitatie tegemoet! Na de CV-selectie vinden voorselectiegesprekken plaats met de consultants van Employment Services. Vervolgens worden geselecteerde kandidaten voorgedragen aan De Vijverhof, hetgeen gevolgd wordt door gesprekken op locatie bij De Vijverhof in Capelle aan den IJssel.

De search & selectie van deze vacature is exclusief in handen van Employment Services (www.employmentservices.nl) in Baarn. Een referentiecheck maakt deel uit van deze procedure.

Wil je meer informatie? Neem dan contact op met onze consultants:

Hendrik Roeleveld: h.roeleveld@employmentservices.nl | 06-57679413
Patrick Waardijk: p.waardijk@employmentservices.nl | 06-24770562

Wil jij het finance team aansturen en impact maken op het leveren van zorg en welzijn aan de ouderen in Capelle aan den IJssel? We kijken uit naar je sollicitatie!

Waar ga je werken?
De Vijverhof is een open, gastvrij en respectvol thuis voor iedereen. Met circa 425 verhuur appartementen en intramurale & extramurale zorg dienstverlening is De Vijverhof een gewaardeerde zorg- en welzijn partij in Capelle aan den IJssel alwaar het motto geldt: ‘het is fijn om hier te zijn’.

De (ZZP) zorgmedewerkers werken graag in De Vijverhof en er is een forse wachtlijst voor de appartementen. Dit zijn signalen die aangeven dat De Vijverhof een aantrekkelijke dienstverlener is in Capelle aan den IJssel. Met de komst van een nieuwe bestuurder in 2023 is een frisse wind gaan waaien in de organisatie. Met een flinke dosis ambitie zijn lange termijn plannen gemaakt en worden de voorbereidingen getroffen voor de nieuwbouw van circa 130 nieuwbouw appartementen.

Ook de organisatie structuur is aangepast en er vindt een digitaliseringsslag plaats. De afdeling Finance & Control heeft zich een stevige plek verworven in het MT en ondersteunt de afdelingen en het MT met financiële stuurinformatie bij het realiseren van de doelen.

Je krijgt de vrijheid en ruimte om deze rol in te vullen waarbij je de support krijgt van de Bestuurder. Het is dan ook wel de bedoeling dat je deze ruimte ècht pakt.